Zabawy dziecięce we współczesnym świecie. Urządzenie do odkrywania dźwięków i obrazów mikroświata.
- Dzieci
Projekt powstał w odpowiedzi na nieograniczony dostęp do Internetu i prężny rozwój technologii, które w połączeniu skutecznie odciągają uwagę ludzi od otaczającego ich świata. Projekt skierowany jest do dzieci, które dorastając w dzisiejszych czasach są szczególnie na to narażone. Chcę zwrócić ich uwagę na otaczającą nas przyrodę, zachwycić jej tajemnicami, zachęcić do refleksji i przekazać trochę wiedzy o procesach tam zachodzących.
Postanowiłam skupić się na pomyśle wzmocnienia wybranych zmysłów: słuchu i wzroku, co pozwolić miało na przybliżenie dzieciom mikroświata, który ze względu na swój rozmiar, często pozostaje niezauważany i niesłyszany. Z pomocą specjalistów, skonstruowałam urządzenie, które skierowane na źródło dźwięku wzmacnia je, ograniczając przy tym dźwięki tła. Rolę wzroku, przejmuje kamera inspekcyjna, która ze względu na swój rozmiar, może wślizgnąć się między kamienie i rośliny, pozwalając dziecku oglądać świat z perspektywy robaka. Oba urządzenia posiadają funkcję nagrywania, co umożliwi dzieciom zbieranie materiałów, którymi docelowo mogłyby dzielić się z innymi na zaprojektowanej przeze mnie aplikacji. Znajdować się na niej będą ciekawe informacje dotyczące różnych gatunków owadów, zwierząt i roślin. Użytkownik będzie mógł zaznaczać na mapie miejsca, w których znalazł danego owada, zwierzę czy roślinę. Zbuduje to jego świadomość o otaczającym go świecie. Mapa każdego użytkownika, jest dostępna dla innych, co skłania dzieci do rywalizacji. Rywalizacje mogą odbywać się zarówno pomiędzy wybranymi grupami, jak i indywidualnie między użytkownikami. Najlepsi kolekcjonerzy nagradzani są specjalnymi odznakami, które pojawiają się przy jego profilu, pokazując innym, że są oni świetnymi łowcami.