Projekt systemu transportowego dla Racing Team AGH
- Miejsce pracy
- Narzędzia
- Transport
Praca dofinansowana w ramach programu konkursu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 18.09.2020 r. „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje” nr ID wniosku: SKN/SP/ 571678/2023
PROJRKT REALIZOWANY W PRACOWNI PROJEKTOWANIA ERGONOMICZNEGO ORAZ PRACOWNI ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
W ramach projektu opracowywane jest skuteczne rozwiązanie eliminujące lub redukujące problemy związane z transportem na zawody sportowe Racing Team AGH. Rozwiązanie opiera się na dedykowanym systemie modułowym, który jest dostosowywany do konkretnej trasy, liczby uczestników zawodów, wielkości zaplecza technicznego i socjalnego oraz czasu trwania wyjazdu. Projektowany system będzie mógł obsłużyć od 6 do 21 osób. Szczegółowe cele projektu koncentrują się na rozwiązaniu konkretnych problemów jak: Elastyczność rozwiązania:
– Zmiana pojemności ładunkowej systemu.
– Elementy systemu transportowego projektowane tak, aby można je wykorzystywać jako meble zarówno podczas zawodów, jak i w garażu zespołu.
– Adaptacja systemu do pracy w różnych warunkach, uwzględniając zmienną liczbę osób, zaplecza, dystans transportowy (od 600 do 5000 km), czas trwania zawodów (4-7 dni) oraz możliwość pakowania i rozpakowywania nawet w późnych godzinach nocnych.
– System powinien zapewniać łatwe mocowanie elementów do siebie, co umożliwi sprawną budowę złożonych mebli, ścianek itp.
– Zakłada się że zapakowanie całego zaplecza będzie możliwe przez dwie osoby, bez użycia zaawansowanego osprzętu (takiego jak wózek widłowy) Do transportu na zawody używane są zazwyczaj pojazdy dostawcze o masie do 3,5 tony.
– Zakłada się że system będzie zaopatrzony w potwierdzanie gotowości danego segmentu do załadunku, który powinien eliminować błędy i pomyłki (np. kolor czerwony oznacza brak możliwości załadunku, kolor żółty wskazuje, że element wymaga obsługi przed załadunkiem, a kolor zielony oznacza, że komponent może być załadowany na pojazd).
– System łatwy w obsłudze, umożliwiający intuicyjne pakowanie zgodnie z przejrzystą instrukcją, np. w formie nagrania wideo oraz wspomagającymi grafikami na elementach systemu.
– System powinien pozwalać na załadunek i rozładunek na każdej powierzchni, zarówno utwardzonej, jak i nieutwardzonej (np. ziemia, trawa, żwir).
– System poprawiający bezpieczeństwo podczas załadunku ciężkich przedmiotów, takich jak bolidy, motocykle, spawarki, skrzynie narzędziowe, butle ciśnieniowe, przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa ich transportu na międzynarodowej trasie.”