Autorzy: Krzysztof Bogomaz, Maciej Czyżewski, Joanna Koczuba, Olga Kuźniar, Marcin Nowak, Tomasz Paluch, Mateusz Streszewski, Kamila Szcześniak, Julian Wierzchowski
Projekt STRAGAnova powstał w ramach konkursu Make Your City Better Place to Live. Efektem poszukiwań jest połączenie sprzedaży ulicznej i systemu informacji turystycznej w Krakowie. Są to obszary, które wg nas mają wiele niedoskonałości, więc postanowiliśmy je rozwiązać.
STRAGAnova to połączenie szlaków turystycznych z tradycyjnymi stoiskami do sprzedaży ulicznej. Forma inspirowana jest książką i sposobem jej otwierania. Jest ona wspólna dla stoisk sprzedaży obwarzanków, książek, kwiatów i pamiątek. Stragany różnią się wyposażeniem wnętrza – rozmieszczeniem półek, podajników i szuflad. Ze względu na specyfikę sprzedaży kwiatów, stoisko to jest proporcjonalnie większe i składa się z trzech modułów. Sprzedawca do swojej dyspozycji ma siedzisko, ladę na wydawanie reszty i podanie towaru, składaną podłogę, zadaszenie, miejsce na rzeczy osobiste i zamykaną kasetkę na pieniądze.
Stragany STRAGAnova rozmieszczone są w ściśle określonych punktach miasta na szlakach turystycznych i ich przecięciach. Duże powierzchnie stoisk służą jako pylony z informacją o najbliższych zabytkach oraz ciekawych punktach miasta. Turysta podróżujący wg wskazówek STRAGAnovy może poznać kulturę Krakowa, a przy okazji kupić produkty związane z tradycją miasta – obwarzanki, książki, kwiaty i pamiątki.