Projekt okularów i opracowanie wizerunku własnej marki
- Inne
Hilarius to marka specjalizująca się w ręcznej produkcji ekskluzywnych, drewnianych opraw okularowych.
Pomysł opiera się na autorskiej technologii kształtowania drewna, pozwalającej na osiągnięcie filigranowych kształtów przy zachowaniu bardzo dużej wytrzymałości konstrukcyjnej. Istotną cechą tej metody produkcji jest także możliwość dowolnego łączenia ze sobą różnych gatunków drewna, uzyskując w ten sposób wiele wersji kolorystycznych tego samego modelu.
Ideą projektu było stworzenie atrakcyjnych okularów, wpisujących się w luksusowy charakter marki, dopasowanych do jak największego zróżnicowania budowy twarzy, oraz opracowanie formy sprzedaży i promocji marki.
W wyniku prac projektowych powstały dwa modele okularów, produkowane w czterech standardowych rozmiarach. Wszystkie oprawki zaprojektowane zostały z uwzględnieniem wymiarów antropometrycznych, zróżnicowanych kształtów twarzy i aktualnych trendów w modzie. Każdy egzemplarz wyposażony został w prosty system osadzania soczewek, umożliwiający montaż lub wymianę szkieł w każdym zakładzie optycznym, bez konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu. W okularach zainstalowano zawiasy sprężynowe aby zapobiec wyłamywaniu zauszników podczas użytkowania. Ilość wersji kolorystycznych oraz różnorodność kształtów umożliwiają dobór odpowiednich oprawek. W ramach pracy zaprojektowana została również strona internetowa wyposażona w szereg udogodnień, mających na celu dokonanie świadomego wyboru oprawek przez klienta.