Zadanie polegało na zaprojektowaniu kierownicy do samochodu sportowego Lotus S9 Spark. Kierownica wykorzystuje technologię steer-by-wire, co pozwala na pełny skręt kół samochodu przy obróceniu kierownicy o zaledwie 90 stopni.
Inspirowana rozwiązaniami z formuły 1, kierownica ta zaprojektowana została na planie prostokąta w celu zmniejszenia jej gabarytów oraz dla zwiększenia precyzji prowadzenia pojazdu. Anatomicznie wyprofilowane chwyty, umożliwiają bardzo pewny obchwyt, zapewniając kierowcy precyzję kierowania w czasie jazdy wyczynowej na torze wyścigowym. W trakcie pracy korzystaliśmy z konsultacji Mirosława Gomuli redaktora sportowego i szefa instruktorów Mercedes Benz AMG Driving Academy. Było to spotkanie uzupełniające wiedzę dotyczącą sztuki jazdy samochodami sportowymi. Również wiele dowiedzieliśmy się o szczególnych budowy oraz funkcjach kierownic sportowych. W trakcie spotkania konsultowane były projekty, weryfikując założenia i wstępne koncepcje. Praca realizowana była w ramach współpracy Wydziału Form Przemysłowych z niemiecką firmą Silberform.
Wizualizacje kierownicy zrealizowane w pracowni: Techniki Prezentacyjne, prowadzący mgr Fryderyk Zyska.