Gitara jako instrument muzyczny swój obecny kształt rozwinęła na przestrzeni tysięcy lat. Proces ten przebiegał w sposób zróżnicowany, wpływało na niego również wiele czynników. Wydawać by się mogło, że konstrukcja ta osiągnęła już swój limit i dopracowana została do perfekcji. W swojej pracy poddaję wątpliwości to twierdzenie i próbuję sprawdzić czy konstrukcja ta ma jeszcze coś nowego do zaoferowania. Prowadzony temat jest eksperymentem i rozwijam go podążając dwiema, różnymi ścieżkami. Pierwszy instrument projektowany jest w oparciu o materiał, czyli w tym przypadku ceramikę. Projekt wynika z ciekawości jak konstrukcja gitarowa, zachowa się przy wykorzystaniu nietypowego w konstrukcjach akustycznych materiału jakim jest ceramika. Drugi projekt wynika z analizy działania mechanizmu gitary akustycznej. Na jego koncepcji projektuję nowy mechanizm, który integruję ze zmodyfikowaną konstrukcją gitarową. Koncepcja nowego mechanizmu polega na dwóch pudłach rezonansowych poruszanych jednocześnie jednym mostkiem. Częścią łączącą oba projekty jest konstrukcja gryfu oparta na koncepcji klamry.