Joanna Depczak
Plac zabaw kształtowany przez dzieci.
prof. Czesława Frejlich, mgr Krzysztof Hamiga, mgr Jakub Gołębiewski
Pracownia Projektowania Ergonomicznego
projekt semestralny
Ideą placu zabaw jest włączenie dzieci w projektowanie i budowanie własnej przestrzeni do zabawy. Podstawowy zestaw to nieruchoma podstawa oraz trzy moduły w kształcie ostrosłupów. Elastyczne łącze wychodzące z jednego wierzchołka każdej bryły daje możliwość wielu zmian ich położenia. Ruchome elementy zachęcają do kreatywności, rozwoju zabaw twórczych i konstrukcyjnych oraz rozwoju zdolności manualnych. Ostrosłupy są o wysokości zbliżonej do pięcioletniego dziecka. Duży rozmiar modułów ma na celu zwiększenie interakcji społecznych oraz współpracę dzieci. Dodatkowo daje poczucie satysfakcji z tworzenia własnej małej architektury. Plac zabaw można rozbudowywać dodając do siebie kolejne zestawy. Prosta forma ma inspirować dzieci do różnorodnych aktywności fizycznych a przede wszystkim do swobodnej i twórczej zabawy. Współpraca ze studentami Uniwersytetu Jagiellońskiego pod opieką prof. Halszki Ogińskiej.