Projekt powstał w oparciu o technologię producenta placów zabaw firmy Saternus oraz przy współudziale studentów kierunku psychologii stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego: Ingi Brzozowskiej, Marty Barłowskiej i Sary Wieszołek pod opieką prof. Halszki Ogińskiej. Koncepcja opiera się na sukcesywnej wymianie istniejących i zniszczonych urządzeń na placu zabaw na nowe będących ich odpowiednikami. Różnią się one odmiennym, zaskakującym ruchem. Powstały koncepcje czterech przykładowych urządzeń: karuzeli na pedały - ruch pedałów do przodu powoduje ruch karuzeli do tyłu, huśtawki - ruch do przodu prostoliniowy i powrotny krzywoliniowy, „beczki" do biegania ze zmiennym położeniem osi obrotu oraz huśtawki równoważnej z obydwoma ramionami umiejscowionymi po jednej stronie. Wszystkie zabawki wyposażone są w identyczne siedzisko zespolone z uchwytem. ZASKAKUJĄCE URZĄDZENIA DLA PLACÓW ZABAW Karuzela napędzana pedałami, obracana wstecz Huśtawka równoważna Huśtawka nieprostoliniowa „Beczka" do biegania o zmiennej osi obrotu.