Pikawa. Zestaw haptycznych pomocy dydaktycznych dla dzieci z dysfunkcjami wzroku
- Dzieci
- Niepełnosprawni
- Społeczne
Tematem pracy jest opracowanie haptyczych pomocy dydaktycznych przeznaczonych dla uczniów szkół podstawowych. Rozwiązanie koncentruje się na wspieraniu nauki o układzie krwionośnym i anatomii człowieka.
W trakcie przeprowadzonych obserwacji i wywiadów, zauważyłam, jak wiele dostępnych na rynku pomocy jest niedostosowanych do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących. W kontraście do dużej ilości pomocy przeznaczonej dla dzieci widzących, mogą powstawać nierówne szanse edukacyjne.
Finalne rozwiązanie jest skoncentrowane wokół wyznaczonego schematu posłuchaj – poznaj – zrozum. Składa się ono z elementów : osłuchiwacza, materiałowej tablicy z człowiekiem, banku narządów, toru obiegów krwi.
Pomoce pozwalają na przeprowadzenie ucznia krok po kroku przez poznanie układu krwionośnego i zrozumienie jego roli w naszym organizmie.