
Obiekt sprzyjający wyciszeniu w środowisku szkolnym
- dobrostan
- Dzieci
- Ergonomia
- Meble
Projekt mebla dla szkół podstawowych stanowi odpowiedź na potrzebę uczniów poszukujących alternatywy dla tradycyjnych ławek na korytarzach, jednocześnie wspierając naturalne interakcje społeczne. Konstrukcja, oparta na formie sześcianu, składa się z czterech elementów połączonych w trzech punktach obrotu umieszczonych na krawędziach bryły, co umożliwia tworzenie różnorodnych konfiguracji o zmiennych układach i długościach. Dzięki płynnej, organicznej linii forma nie narzuca sposobu użytkowania – przeciwnie, zaprasza do swobodnego wyboru pozycji, ich zmienności oraz zachęca do spontanicznych interakcji między dziećmi. Lekka konstrukcja umożliwia samodzielne przesuwanie i składanie elementów przez uczniów, co sprzyja elastycznemu wykorzystaniu przestrzeni. Projekt został stworzony z myślą o zróżnicowanej architekturze szkolnej – sprawdza się zarówno w wąskich korytarzach, jak i otwartych strefach wspólnych. Może być ustawiany przy ścianie lub funkcjonować jako element wolnostojący, w zależności od potrzeb użytkowników, charakteru miejsca i chwili. Pokrycie mebla materiałem dźwiękochłonnym pozytywnie wpływa na akustykę otoczenia.